Lost in Bogor

3 september 2016 - Bandung, Indonesië

Zaterdagochtend waren we uitgecheckt en konden nergens een taxi vinden. Na wat rondlopen kwamen we een soort van groot restaurant tegen waar een feestje werd gehouden. Er stond een grote SUV voor zes personen met geblindeerde ramen voor het restaurant en dachten, die kunnen ons vast verder helpen. We spraken daar een man aan en vroegen of wij ergens een taxi konden krijgen. Hij wuifde vervolgens naar zijn vriend van de SUV en wilde ons wel naar het busstation brengen in Bogor. We waren zeker 2 uur onderweg vanwege het drukke verkeer en opstoppingen. Maar het maakte ons niet meer uit want we zaten riant achterin en niemand kon naar binnen kijken haha. De man heeft ons keurig afgezet bij het busstation en hebben duidelijk gemaakt dat wij ontzettend blij waren dat hij dit voor ons deed. Het koste ons namelijk helemaal niets.

Achteraf gezien waren we dus compleet de verkeerde kant aan het oplopen en was het veels te ver om te lopen.

Bij het busstation kwam er een mannetje op ons aflopen en riep: "Bandung" you go to "Bandung" en werden vervolgens naar een enorme roestige, achterstallig in onderhoud stinkende gare bus gebracht met verrassend genoeg airco. We betaalde 65.000 Ruphia (ongeveer 4 euro per persoon) en waren na 4 uur in Bandung terecht gekomen. Daar hebben we overnacht in Hotel Selena met een heerlijke warme douche en traditioneel Indonesisch eten (lang leve roomservice :-)).

1. Nanda:
    5 september 2016
    Gratis in een luxe SUV en 4 euro betalen voor een rit in een roestbak met gevaar voor eigen leven hahaha gek land
  2. Bauk Apotheker:
    7 september 2016
    Wouw Wouw zeg!! hier blijf je echt wakker van!!! belangrijkste is dat je het leuk hebt, heb wel aan je gedacht, hier schijnt de zon ook lekker, dus ook hier is het genieten !! veel plezier leuk dat je me op de hoogte houdt!! liefs Bauk F.G.