Dollemansrit van Jakarta naar Bogor

2 september 2016 - Bogor, Indonesië

Aloha!

De vliegreis ging voorspoedig en na aankomst in Jakarta en zochten we een Blue Bird taxi aangezien die beschouwd worden als betrouwbaar. Uiteindelijk een taxi gevonden die een hele leuke rijstijl had. Het was al snel duidelijk dat Indonesië totaal geen verkeersregels kent. Iedereen rijdt door elkaar met een vlot tempo. Dit gaat gepaard met een hoop gerem en getoeter. Als de weg 3 rijbanen heeft maken ze er rustig 5 rijbanen van. Gewoon nog een keer tussen de auto's door rijden.. gaat prima haha...

Onze taxi chauffeur had een briljante oplossing gevonden om zich door het drukke Indonesische verkeer te worstelen. De politie kwam langs met een behoorlijk tempo en iedereen gaat dan aan de kant. Vervolgens zette onze chauffeur de achtervolging in.. dit betekent met een rotgang achter de politie aan die baanruimte maakt. Op het moment dat de politie afslaat staan we weer gelijk nagenoeg stil. Een tijdje later kwam weer de politie langs en ja hoor onze chauffeur aarzelde geen moment, direct er achteraan. Dit ging de hele tijd zo door totdat we eindelijk Jakarta uit waren.

We kwamen er ook achter dat je geen haast moet hebben in Indonesië,  de reistijden die google maps aangaf kloppen wel maar dan moet er geen verkeer zijn.

Uiteindelijk is onze chauffeur 5x gestopt omdat hij het hotel niet kon vinden. Achteraf stond ons hotel op een afgesloten terrein met geen bord langs de weg.

We waren aangekomen in ons hotel Jogla in Bogor

1. Nanda:
    5 september 2016
    Ik geloof niet dat een auto huren een optie is hahaha
  2. Roy:
    6 september 2016
    Haha alleen het taxi ritje is al spannend en een hele belevenis